6 stappen om de slechte eetgewoonten te beëindigen

Of je je verslaving tegen snacking, te veel suiker of stoppen met roken wilt stoppen, begint met het weten wat je wilt, controleer obstakels en behandel ze vooraf. Volg deze zes stappen en u zal uw doelen gemakkelijker bereiken.

Image_(65)

Een cliënt schreef: “Help me! Ik dacht dat ik eindelijk een greep kreeg op mijn gewichtskwestie, maar de suiker maakt me dood. Ik had een vreselijke dag. Ik zal je niet eens vertellen wat ik vandaag heb gegeten omdat het zo ongelooflijk is Alles wat ik zal zeggen is dat 90% van mijn voedsel vandaag bestaat uit suiker! Ik heb echt echt wat hulp nodig om langs deze cravings te komen. Ik ben zonder twijfel een suikerverslaafde. Als ik hier langs kan komen, is het geen twijfel dat ik het zal mijn doel bereiken.”

Als je een beetje van jezelf ziet in dit bericht, ben je niet alleen. Velen beschrijven zichzelf als suikerverslaafden. Zij geloven dat het alleen maar voor dat ene ding zou zijn, dan zouden ze hun gewichtsverlies doelen kunnen bereiken. Als u denkt dat er maar één ding in de weg staat om gewicht te verliezen, overwegen u dit: Wat als dat ene ding (bijvoorbeeld een verslaving aan suiker) was weg? Gelooft u echt, “Als ik hierbij kon komen, is het geen twijfel dat ik mijn doel zal bereiken,” of is het een makkelijk excuus om vast te blijven?

<B> Als ik je vertelde dat ik je een manier kon zien om suiker te verlangen, wil je dat ik je laat zien hoe? </ B>

Denk er even over na. Sluit je ogen en denk het echt door. Je hebt gezegd als je alleen suiker niet wilde, dan zou je kunnen afvallen, maar is dat echt waar voor jou? Stel jezelf deze vragen voor:

Zou je anders eten, en zo ja hoe?

Zou u anders optreden, en zo ja hoe?

Wat zou er anders veranderen en wat zou hetzelfde blijven?

Wat zou je verliezen?

Wat zou je winnen?

Totdat je weet wat je wilt, weet je dat je het kunt bereiken, en weet wat er anders zal veranderen (dat wil zeggen hoe je leven anders kan zijn), je kan geen obstakels ontdekken die eerst in overweging moeten worden genomen. Bijvoorbeeld, je wilt misschien stoppen met eten na 19:00, maar je man komt niet van werk tot 8 uur en wil dat je bij hem voor het avondeten komt. Dat is een obstakel.

Als je een gewoonte hebt om je favoriete tv-programma te bekijken met een ijsje, dan breek je die gewoonte nog een obstakel.

Als u geen manieren uitwerkt om uw obstakels te overwinnen, misschien door middel van discussie en compromissen met uw man, of gewoonlijk oefeningen voor uw ijs gewoonte, is er een probleem. Zeg maar dat je niet iets doet wat mroe zelden werkt. Bepaal in plaats daarvan wat er in de weg kan komen om je doelen te bereiken, een weg te vinden over hen en je bent er veel meer kans om daadwerkelijk die doelen te bereiken.

De uitspraak, “als dit een ding werd behandeld, dan zou alles anders vallen” is een ‘If Then’ verklaring en krijgt mensen in de problemen. Zij willen een feeënmoeder hebben om het allemaal beter te maken. Een sterke overtuiging dat een enkel ding, zoals “suiker eten is mijn probleem,” stelt u in de steek, vooral als u echt suikerachtig wilt eten.

Het krijgen van een handvat op uw cravings is niet een alles-of-niets-propositie. U moet ruimte voor af en toe afwijken. Het is niet de afwisselende zijkant die gewichtsproblemen veroorzaakt, het is de weg die we meestal reizen.

In NLP (Neuro Linguistic Programming) is een goed uitgangspunt de oefening genaamd Het opzetten van een goed gevormd resultaat. ‘Goed gevormd’ betekent dat het voldoet aan alle criteria van een goed doordacht eindresultaat.

NLP: Hoe maak je een goed ontwikkeld resultaat en krijg wat je wilt

Hier zijn de stappen om een ​​goed gevormde uitkomst te creëren:

1) Stel wat je wilt (niet wat je niet wilt). ‘Ik wil 135 pond wegen.’

2) Bepaal of je het kan bereiken (denk je dat het mogelijk is?).

3) Welke middelen heb je en wat heb je nodig (tijd, geld, uitrusting, kleding, apparatuur, coaching, wat dan ook).

4) Controleer of er iemand anders betrokken is en eventuele mogelijke obstakels die kunnen optreden bij anderen. Denk aan iedereen die betrokken is bij je dagelijks leven.

5) Stel jezelf voor ‘alsof’ je hebt verkregen wat je zegt dat je wilt en zie of die foto past. Vind je het leuk wat je ziet?

6) Maak een actieplan samen om uw uitkomst te bereiken.

Hoewel het lijkt op veel moeite om gewoon te beslissen wat je echt wilt, gaat u door deze stappen aan het begin helpt u potentiële obstakels te vinden die u eerder van voren hebben gestopt. Bijvoorbeeld, als u besluit dat u een fitnessruimte wilt bijwonen en elke dag begint te oefenen, maar u bent vergeten dat u niet eens een auto hebt en uw baan gewoon heeft verloren, kan dat oefenplan nu nog niet uitwerken. Als je een sportschool hebt meegemaakt, zou je niet gaan en dan zou je denken dat je zou hebben gefaald, maar het was het plan dat mislukt, niet jij. Je hebt het niet doordacht.

Een beter plan in dit geval kan oefeningen doen thuis of op loopafstand (of gewoon wandelen voor oefening). Later, wanneer u vervoer heeft, kunt u het plan heroverwegen en dan misschien aansluiten bij een sportschool. Er zijn altijd opties.

Het is beter om te kijken naar wat u uit alle hoeken wilt, en stel dan een plan samen dat u weet en kan werken. Dan, als je weet wat je wilt, weet je ook dat je het kan laten gebeuren en begint die eerste stap te nemen om het realiteit te maken.

‘Het behalen van een goed gevormd resultaat’ is een van de sessies in de Einde-Emotionele Eating 8-Week Workshop. U kunt ook meer informatie vinden over dit populaire en bekende NLP-proces door te zoeken naar “NLP Well Formed Outcome” in uw favoriete zoekmachine.

Advertenties